Aktualności
2016-04-26
Inauguracja procesu tworzenia marki lokalnej
Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem” rozpoczyna
proces tworzenia marki lokalnej. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy zbudować unikatową markę
naszego terenu wraz z wieloletnią strategią jej rozwoju. W ten sposób chcemy stworzyć nie tylko
proste narzędzie promocji lokalnej, ale przede wszystkim efektywny instrument wsparcia rozwoju
społecznego i gospodarczego. Marka lokalna ma być elementem stymulującym i integrującym rozwój m.in.
usług turystycznych, rekreacyjnych i gastronomicznych, odwołując się do lokalnej tożsamości,
dziedzictwa kulturowego i historycznego, miejscowych produktów kulinarnych, walorów krajobrazowych i
przyrodniczych naszego terenu, a także potencjału związanego z bliskim sąsiedztwem Warszawy. Marka
lokalna ma przynieść wymierne korzyści mieszkańcom tego terenu, przyczyniając się do wzrostu poziomu
przedsiębiorczości, a także aktywności społecznej i postaw obywatelskich.
Serdecznie
zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konferencji inaugurującej proces tworzenia marki lokalnej
obszaru Stowarzyszenia ,,Między Wisłą a Kampinosem’’, która odbędzie się w dniu 9 maja 2016 r. w
Gościńcu Julinek w Lesznie (10:00-14:00). Podczas tego wydarzenia zaprezentujemy m.in. plan i
harmonogram procesu tworzenia marki lokalnej, diagnozę społeczno-ekonomiczną obszaru Stowarzyszenia
„Między Wisłą a Kampinosem” (bilans otwarcia i potencjał rozwojowy), jak również dobre praktyki
tworzenia marki lokalnej w różnych regionach kraju.
NOTKI
BIOGRAFICZNE PRELEGENTÓW
PAWEŁ BIAŁECKI - Prezes Zarządu Stowarzyszenia
„Między Wisłą a Kampinosem”. Działacz organizacji pozarządowych zarówno o charakterze lokalnym jak i
ogólnopolskim. Od 2010 r. Wicestarosta Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Z samorządem związany
ponad 15 lat. Działał aktywnie zarówno w strukturach gminy jak i powiatu. W latach 2002 – 2006 był
członkiem Zarządu PWZ, a w latach 2006 – 2010 sprawował funkcję Wicewójta gminy Kampinos. Był
inicjatorem powstania kompleksu boisk przy Zespole Szkół Nr 1 i pierwszego Ogródka Jordanowskiego w
Błoniu. Przyczynił się także do powstania świetlicy „Lipa” w Łazach. Od 2009 r. pełni funkcję
wiceprezesa klubu HDK PCK Maksymilian w Kampinosie. Wiceprezes Zarządu Rejonowego
PCK.
PAWEŁ ZAJC - absolwent nauk politycznych oraz zarządzania w
administracji publicznej. Ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania organizacjami
pozarządowymi a także w zakresie zarządzania w samorządzie terytorialnym. Autor prac i
artykułów dotyczących działalności Lokalnych Grup Działania. Trener, wykładowca,
szkoleniowiec. Dyrektor Biura Stowarzyszenia „Między Wisłą a
Kampinosem”.
MARCIN JÓŹKO - socjolog, analityk, konsultant, autor licznych
raportów i opracowań, publicysta i redaktor. W badaniach rynku i opinii publicznej od 1996
roku. Współpracował z największymi agencjami badawczymi na polskim rynku, a od 2001 prowadzi własną
firmę Lokalne Badania Społeczne. Lider przeszło 1100 projektów badawczych, członek zespołów
badawczych Pracowni Teorii Zmiany Społecznej oraz Centrum Badań Solidarności i Ruchów Społecznych w
Instytucie Socjologii UW. Zainteresowania badawcze: badania marketingowe, socjologia
społeczności lokalnych, rozwój lokalny i regionalny, media, wspieranie przedsiębiorczości, rynek
pracy, edukacja, samorząd terytorialny, demokracja lokalna, organizacje pozarządowe, partycypacja
obywatelska, polityka społeczna, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów społecznych. W latach
2005-2006 redaktor naczelny jednego z tygodników Orkla Press
Polska.
KRZYSZTOF MARTYNIAK - socjolog, absolwent Wydziału Nauk Społecznych
Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów doktoranckich na Uniwersytecie Warszawskim. Członek zespołu
Pracowni Teorii Zmiany Społecznej oraz Centrum Badań Solidarności i Ruchów Społecznych w Instytucie
Socjologii UW. Specjalizuje się w analizach społecznych, ewaluacjach, badaniach polityk
publicznych, socjologii miasta. Uczestnik i współautor wielu prestiżowych projektów badawczych.
Wykładowca, szkoleniowiec, komentator zjawisk społecznych dla mediów ogólnopolskich i regionalnych.
Ekspert i doradca ds. konsultacji społecznych, a także tworzenia dokumentów strategicznych w
JST. Pracował m.in. w Regionalnym Ośrodku EFS w Warszawie i Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim. Był
streetworkerem, prowadził świetlicę środowiskową na warszawskiej Pradze. Prezes Zarządu Mazowieckiej
Fundacji Rozwoju Innowacji oraz Fundacji Dźwigary Innowacji i Rozwoju. Od roku 2014 właściciel firmy
EGO DIRECTION.
MAREK ROMANIEC - ekspert ds. marki lokalnej, tworzenia
partnerstw lokalnych i współpracy wielosektorowej, współtwórca marki „Naszyjnik Północy”, wieloletni
samorządowiec, przedsiębiorca, trener i działacz sektora pozarządowego. Obecnie prezes Fundacji
„Naszyjnik Północy” i dyrektor biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Krajna
Złotowska”.